• [Yoga] : Utthita Trikonasana

    Τετάρτη, 17 Ιανουαρίου 2018 00:00
  • [Συνέντευξη]: Η Holistic Life συναντάει τη Ζέτα Δούκα

    Τετάρτη, 17 Ιανουαρίου 2018 00:00
  • Ομοιοπαθητική & Αυτισμός

    Τετάρτη, 17 Ιανουαρίου 2018 00:00
  • Χρειάζεστε αποτοξίνωση; Καθαρίστε τον οργανισμό σας και ανανεωθείτε για τη νέα χρονιά.

    Τετάρτη, 17 Ιανουαρίου 2018 00:00
  • Ποτέ πια κούραση: Καταπολεμήστε την υπερκόπωση!

    Τετάρτη, 17 Ιανουαρίου 2018 00:00
Τετάρτη, 17 Ιανουαρίου 2018 00:00

[Health & Nutrition]: Τροφές που δυναμώνουν τον οργανισμό μας

Γράφτηκε από 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Υπάρχουν ημέρες που νιώθετε προς το απόγευμα κουρασμένοι και θέλετε να κοιμηθείτε, ωστόσο οι υποχρεώσεις είναι πολλές και πρέπει να συνεχίσετε. Αντί να πιείτε ακόμα ένα φλιτζάνι καφέ, υπάρχουν ορισμένες τροφές οι οποίες σας γεμίζουν με ενέργεια. Για αυξημένες επιδόσεις μέσα στην ημέρα, βάλτε στη ζωή σας τις παρακάτω τροφές.

Πράσινα λαχανικά

Όπως το σπανάκι, το λάχανο, η ρόκα και τα σέσκουλα. Σχεδόν κάθε ποικιλία λαχανικών προσφέρουν ενέργεια καθώς είναι πλούσια σε βιταμίνες και ανόργανα συστατικά, ενώ έχουν χαμηλές θερμίδες. Περιέχουν βιταμίνες C και Α, οι οποίες είναι πολύ σημαντικές για να έχετε ενέργεια, ενώ βοηθούν ενάντια στην κατάθλιψη λόγω του φυλλικού οξέος που περιέχουν.

Φρούτα εποχής

Όταν τα φρούτα βρίσκονται στην εποχή τους έχουν τη μέγιστη θρεπτική αξία κι έτσι παρέχουν στον οργανισμό σας τη μέγιστη ποσότητα θρεπτικών συστατικών.

Ξηροί καρποί

Οι ωμοί, μη αλατισμένοι ξηροί καρποί δίνουν μια γερή δόση ενέργειας, καθώς παρέχουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά όπως πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και βιταμίνες.

Άπαχο κοτόπουλο

Κρέατα χωρίς πέτσα, γαλοπούλα και άλλα άπαχα κομμάτια κρέατος περιέχουν το αμινοξύ τυροσίνη, η οποία βοηθά στην καταπολέμηση της κόπωσης. Επιπλέον περιέχουν σίδηρο, βιταμίνες Β και την ποσότητα της πρωτεΐνης που χρειάζεται ο οργανισμός σας για να είστε γεμάτοι ενέργεια.

Γιαούρτι

Περιέχει ασβέστιο και προβιοτικά, τα «καλά» βακτήρια που ρυθμίζουν τη λειτουργία του γαστρεντερικού και διευκολύνουν την πέψη. Μπορείτε να το απολαύσετε σκέτο ή σε συνδυασμό με λίγους ξηρούς καρπούς ή δημητριακά ολικής άλεσης.

Σολομός

Ο σολομός περιέχει 2 γρ. επιπλέον από λιπαρά οξέα, επομένως αυτό βοηθά στην σταθεροποίηση της ινσουλίνης, ενώ διευκολύνει τον εγκέφαλο ώστε να εκτελείi σωστά τις λειτουργίες του. Τα λιπαρά οξέα συμβάλουν επίσης στη μείωση των φλεγμονών, ενώ βελτιώνουν την δυσκαμψία στις αρθρώσεις και τους μύες.

Αυγά

Υπάρχουν πολλά τρόφιμα που παρέχουν τις πρωτεΐνες που χρειάζονται όσοι κάνουν χορτοφαγική διατροφή. Ωστόσο καμία τροφή δεν έχει τόσο συνδυαστικό πακέτο βιταμινών, πρωτεϊνών και μετάλλων όσο ένα αυγό. Τα αυγά έχουν πολλά οφέλη όπως το άπαχο κρέας, συμπεριλαμβανομένων των πρωτεϊνών, των βιταμινών του συμπλέγματος Β και του σιδήρου.

Δημητριακά ολικής αλέσεως

Είναι ευρέως γνωστό ότι η κατανάλωση υδατανθράκων θα σας δώσει μια γρήγορη ώθηση ενέργειας, γεγονός που τους καθιστά πολύ σημαντικούς πριν από μια μεγάλη προπόνηση. Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, όπως το άσπρο ψωμί και το άσπρο ρύζι, δίνουν ενέργεια η οποία όμως δεν έχει διάρκεια. Μέσα σε 30 λεπτά θα αισθάνεστε και πάλι υποτονικοί. Επομένως επιλέξτε εξευγενισμένους υδατάνθρακες όπως το καστανό ρύζι, η βρώμη ή το ψωμί ολικής αλέσεως.

Μανιτάρια

Μία κούπα μανιτάρια μάς παρέχει σχεδόν το 50% της ημερήσιας ποσότητας σιδήρου που χρειαζόμαστε. Ο σίδηρος είναι απαραίτητος ώστε να μεταφέρεται ευκολότερα το οξυγόνο σε ολόκληρο το σώμα. Χωρίς επαρκή οξυγόνωση των ζωτικών οργάνων, νιώθουμε υπνηλία και κόπωση.

Φασόλια

Τα φασόλια περιέχουν πρωτεΐνες, σίδηρο, βιταμίνες Β και αμινοξέα. Επίσης λόγω τις μεγάλης περιέκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες είναι και πολύ ευργετικά. Οι φυτικές ίνες επιβραδύνουν την πέψη, δίνοντας στο σώμα σας μια μακροπρόθεσμη πηγή ενέργειας.

Νερό με λεμόνι

Όταν αισθάνεστε λίγο κουρασμένοι πιείτε νερό με 1 στυμμένο λεμόνι για πρόσθετη βιταμίνη C. Η αφυδάτωση μπορεί να επιβραδύνει τόσο τον μεταβολισμό όσο και τα επίπεδα ενέργειας.

Blueberries

Τα blueberries συχνά αναφέρονται ως «superfoods». Τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν μπορούν να βοηθήσουν τη γνωστική λειτουργία, ενώ έχει αποδειχθεί πως έχουν αντιγηραντική δράση. Επίσης εάν τα συνδυάσετε με καρύδια δημιουργείτε μια ιδανική τροφή η οποία προστατεύει τον εγκέφαλο.

Κόκκινες Πιπεριές

Μπορείτε να προσλάβετε το 380% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης σε βιταμίνης C μόνο με την κατανάλωση μιας κόκκινης πιπεριάς. Η βιταμίνη C βοηθά τη διαδικασία επούλωσης του τραυματισμένου ιστού, περιέχει επίσης λυκοπένιο, φυτικές ίνες και βιταμίνη Β6.

Μαύρη σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα αυξάνει τον μεταβολισμό, μειώνοντας τα επίπεδα του άγχους, αλλά επίσης δημιουργεί μια εγρήγορση και βοηθά στην διαύγεια του εγκεφάλου μόλις την καταναλώσετε. Οι φλαβονόλες που περιέχονται στη μαύρη σοκολάτα αυξάνουν τη ροή του αίματος σε βασικές περιοχές του εγκεφάλου για δύο έως τρεις ώρες, βοηθώντας στην καταπολέμηση της κόπωσης.

Γλυκοπατάτα

Η γλυκοπατάτα είναι πηγή «καλών» υδατανθράκων και επίσης περιέχει σίδηρο, κάλιο, μαγνήσιο, βιταμίνη C και βιταμίνη D, θρεπτικά συστατικά που αυξάνουν τα επίπεδα ενέργειας και καταπολεμούν την κούραση. Μπορείτε να την απολαύσετε σε πουρέ, ψητή, βραστή ή σε σαλάτα.

 

Μαρία Ι. Ρίτσου, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 

Διαβάστηκε 134 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 17 Ιανουαρίου 2018 08:35