• H KρανιοΙερή Θεραπεία του John E. Upledger

    Τετάρτη, 15 Νοεμβρίου 2017 00:00
  • Τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

    Τετάρτη, 15 Νοεμβρίου 2017 00:00
  • Η Θέση της Ομοιοπαθητικής Θεραπευτικής στη Διεπιστημονική Παρέμβαση των Παιδικών Διαταραχών

    Τετάρτη, 15 Νοεμβρίου 2017 00:00
  • Υγιής όσο οι μικροοργανισμοί σου

    Τετάρτη, 15 Νοεμβρίου 2017 00:00
  • 22 τρόποι για να νικήσετε την αρθρίτιδα

    Τετάρτη, 15 Νοεμβρίου 2017 00:00
Τετάρτη, 15 Νοεμβρίου 2017 00:00

Τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα Κύριο

Γράφτηκε από 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Κατά τους χειμερινούς μήνες παρατηρείται έξαρση των ιώσεων και των κρυωμάτων. Βασική αιτία που αρρωσταίνουμε εύκολα είναι το εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα. Το ανοσοποιητικό σύστημα είναι ένα πολύπλοκο σύστημα οργάνων και βιολογικών μηχανισμών το οποίο προστατεύει τον οργανισμό από τους παθογόνους μικροοργανισμούς. Ένα αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα μειώνει την ικανότητα του σώματος να καταπολεμά όλα τα είδη ασθενειών, από το απλό κοινό κρυολόγημα μέχρι τον καρκίνο. Ένας οργανισμός με αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα είναι πιο ευάλωτος σε μολύνσεις και ασθένειες. Στη συνέχεια οι λοιμώξεις και οι νόσοι προκαλούν περαιτέρω βλάβες στο σώμα και το ανοσοποιητικό σύστημα. Όλο αυτό οδηγεί σε έναν φαύλο κύκλο που μπορεί να προκαλέσει εξασθένηση της υγείας ενός ατόμου. Η σωστή διατροφή μπορεί να λειτουργήσει σαν ασπίδα ενάντια στις διάφορες ασθένειες που απειλούν τον οργανισμό μας. Μέσα από την κατανάλωση τροφών που μας παρέχουν τις απαραίτητες βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, θωρακίζουμε τον οργανισμό μας και τον προφυλάσσουμε από τη νοσηρότητα.

 

Τα παρακάτω τρόφιμα βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος:

 

Πορτοκάλι: Τα πορτοκάλια και ο χυμός τους περιέχουν μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C, η οποία σχετίζεται άμεσα με την ενεργοποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος. Η βιταμίνη C δρα αποτελεσματικά στη μείωση των φλεγμονών που δημιουργούνται από το κρυολόγημα και τις ιώσεις.

 

Ρόδι: Το ρόδι και ο χυμός του είναι πλούσια σε βιταμίνη C, ένα συστατικό απαραίτητο για την άμυνα του οργανισμού μας. Τη δράση αυτή ενισχύει και η υψηλή περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικά όπως ανθοκυανίνες, τανίνες και πολυφαινόλες.

 

Ελαιόλαδο: Περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και πρέπει να έχει βασική θέση στη διατροφή μας σε αντίθεση με τα κορεσμένα και trans λιπαρά που βρίσκονται στο βούτυρο και γενικά στα ζωικά λίπη, τα οποία συνδέονται άμεσα με σοβαρότατες ασθένειες όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα και μερικές μορφές καρκίνου. Τα καλά λιπαρά που περιέχει το ελαιόλαδο μπορούν εκτός των άλλων να καταπολεμήσουν τη φλεγμονή στον οργανισμό. Είναι αποδεδειγμένο ότι η κατανάλωση κορεσμένων και trans λιπαρών, αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα, καθιστώντας το πιο ευάλωτο σε λοιμώξεις.

 

Αβοκάντο: Τα λιπαρά συστατικά που περιέχει το αβοκάντο έχουν μεγάλη ποσότητα βιταμίνης Ε και ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση.

 

Ξηροί καρποί: Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε βιταμίνη Ε, μια ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία που παρουσιάζει προστατευτική δράση για τον οργανισμό μας ενάντια στις ελεύθερες ρίζες, καθώς επίσης, βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος προστατεύοντας τα κύτταρα από τη φθορά τους.

 

Ντομάτες: Οι ντομάτες περιέχουν μεγάλη ποσότητα λυκοπένιου, μια ουσία που έχει μελετηθεί αρκετά για τη ισχυρή αντιοξειδωτική και αντικαρκινική της δράση. Ανήκει στην κατηγορία των καροτενοειδών και ως αντιοξειδωτικό έχει την ικανότητα να εμποδίζει και να εξουδετερώνει την καταστροφική επίδραση των ριζών οξυγόνου.

 

Σολομός: Ο σολομός είναι πλούσιος σε βιταμίνη D. Η θρεπτική αυτή βιταμίνη βοηθά τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος προκειμένου να καταπολεμήσουν τις ιογενείς λοιμώξεις. Ο σολομός παρέχει επίσης πρωτεΐνες και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που ενισχύουν τη δύναμη του ανοσοποιητικού.

 

Μέλι: Το μέλι λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς του σε φλαβονοειδή και φαινολικό οξύ έχει θεραπευτική δράση κατά των κρυολογημάτων. Σύμφωνα με έρευνα, η ημερήσια κατανάλωση μελιού μπορεί να μειώσει τη διάρκεια του κρυολογήματος κατά 2 εικοσιτετράωρα.

 

Σκόρδο: Περιέχει αλισίνη, η οποία θεωρείται φυσικό αντιβιοτικό για τον οργανισμό καθώς καταπολεμά τα βακτήρια και προστατεύει από τις λοιμώξεις.

 

Κανέλα: Τα συστατικά της κανέλας έχουν αντιμικροβιακή δράση, χάρη στην ικανότητά τους να εμποδίζουν την ανάπτυξη ανεπιθύμητων βακτηρίων, μυκήτων κτλ.

 

Θυμάρι: Το αιθέριο έλαιο του θυμαριού έχει ισχυρές αντισηπτικές, αντιβακτηριδιακές και μυκητοκτόνες ιδιότητες. Ένα ζεστό ρόφημα θυμαριού θα μπορούσε να δράσει ως ήπιο αντιπυρετικό.

 

Μαρία Ρίτσου, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος  - www.diaitologos-zografou.gr

 

Διαβάστηκε 129 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 15 Νοεμβρίου 2017 12:00