• Η Παθολογία του θυρεοειδούς με βάση την Αρχαία Ελληνική και Παραδοσιακή Κινέζικη Ιατρική

    Παρασκευή, 15 Σεπτεμβρίου 2017 00:00
  • Διατηρήστε την ηρεμία σας και αντιμετωπίστε το άγχος

    Παρασκευή, 15 Σεπτεμβρίου 2017 00:00
  • Χρόνιοι πόνοι της μέσης

    Παρασκευή, 15 Σεπτεμβρίου 2017 00:00
  • Η μεγάλη εικόνα του καρκίνου

    Παρασκευή, 15 Σεπτεμβρίου 2017 00:00
  • Η υγεία της γυναίκας

    Παρασκευή, 15 Σεπτεμβρίου 2017 00:00
Παρασκευή, 15 Σεπτεμβρίου 2017 00:00

Χρόνιοι πόνοι της μέσης Κύριο

Γράφτηκε από 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Επιλέξτε φυσικούς τρόπους για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα

Περισσότερο από το 80 τοις εκατό των ανθρώπων θα υποφέρουν από οσφυαλγία κάποια στιγμή στη ζωή τους. Αν και οι περισσότεροι θα ανακάμψουν μέσα σε λίγους μήνες, κάποιοι αναπτύσσουν χρόνιο πρόβλημα με πόνους που επιμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν είναι δυνατόν να εντοπιστεί συγκεκριμένη αιτία του πόνου, και η θεραπεία περιλαμβάνει επικίνδυνα φάρμακα (BMC Musculoskelet Disord, 2010; 11: 163). Ευτυχώς, υπάρχει μια πληθώρα από αποτελεσματικές φυσικές εναλλακτικές λύσεις για την αντιμετώπιση της κατάστασης.

Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε ότι ο πόνος στην μέση είναι η δεύτερη πιο κοινή αιτία μακροχρόνιας ασθένειας, μετά το στρες.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, υπάρχει ένα πλήθος μεθόδων για να μειώσετε τον κίνδυνο προβλημάτων της μέσης:

Διατηρηθείτε σε φόρμα με τακτική άσκηση. Οι πόνοι μέσης έχουν συνδεθεί με χαμηλά επίπεδα σωματικής δραστηριότητας (Aust J Physiother, 2009; 55: 53–8), ενώ η τακτική άσκηση φαίνεται να προλαμβάνει την πάθηση (Joint Bone Spine, 2008; 75: 533–9). Αυτό είναι λογικό καθώς για μια υγιή μέση είναι σημαντική η ενδυνάμωση των μυών. Ωστόσο, η υπερβολική ή έντονη άσκηση μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα (Pain, 2009; 143: 21–5), οπότε βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει την κατάλληλη σωματικής δραστηριότητας.  

Προσέξτε το βάρος σας. Το υπερβολικό βάρος συνεπάγεται πρόσθετη επιβάρυνση για τη ράχη και καταπόνηση των μυών της πλάτης. Σε μια μελέτη στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 60.000 άνδρες και γυναίκες, φάνηκε ότι ο υψηλός δείκτης μάζας σώματος σχετίζεται σημαντικά με αυξημένη συχνότητα οσφυαλγίας, ιδιαίτερα στις γυναίκες (Spine [PhilaPa 1976], 2010; 35: 764-8).

Κόψτε το κάπνισμα. Το κάπνισμα φαίνεται να συνδέεται με προβλήματα οσφυαλγίας σύμφωνα με διάφορες μελέτες. Σε μια μετα-ανάλυση που συγκέντρωσε τα αποτελέσματα από 40 ξεχωριστές μελέτες, οι καπνιστές είχαν 80% περισσότερες πιθανότητες να υποφέρουν από χρόνια οσφυαλγία (Am J Med 2010; 123: 87.e7-35). Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι ότι η έκθεση σε παθητικό κάπνισμα κατά την παιδική ηλικία μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων στην πλάτη αργότερα στη ζωή. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι αυτό μπορεί να συμβαίνει επειδή ο καπνός του τσιγάρου έχει αρνητικές συνέπειες για την ανάπτυξη της σπονδυλικής στήλης (Eur J Public Health, 2004; 14: 296-300).

Βεβαιωθείτε ότι παίρνετε αρκετή βιταμίνη D. Έρευνα δείχνει ότι η έλλειψη βιταμίνης D που παράγεται φυσιολογικά από τον οργανισμό όταν εκτίθεται στο φως του ήλιου, θα μπορούσε να συμβάλλει στην ανάπτυξη χρόνιων μυοσκελετικών πόνων, συμπεριλαμβανομένης της οσφυαλγίας (BMJ 2005; 331: 109). Σε μια μελέτη όπου συμμετείχαν ασθενείς με χρόνια οσφυαλγία, περισσότερο από το 80 τοις εκατό των συμμετεχόντων βρέθηκαν να έχουν αφύσικα χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης D. Μετά τη λήψη βιταμίνης D, παρατηρήθηκαν βελτιώσεις σε όλους εκείνους που είχαν χαμηλά (Spine [PhilaPa 1976], 2003; 28: 177-9). Η ανεπάρκεια βιταμίνης D μπορεί να οδηγήσει σε μυοσκελετικό πόνο προκαλώντας αφύσικα χαμηλά επίπεδα ασβεστίου το οποίο θέτει σε κίνηση ένα πλήθος βιοχημικών αντιδράσεων που επηρεάζουν αρνητικά το μεταβολισμό των οστών και την υγεία.

Διαχειριστείτε το στρες. Οι ψυχολογικοί παράγοντες όπως το στρες και η κατάθλιψη πιστεύεται ότι παίζουν επίσης ρόλο στην οσφυαλγία. Σε μία μελέτη του Ηνωμένου Βασιλείου που συμμετείχαν 4500 ενήλικες για 12 μήνες, η πιθανότητα να έχουν μία νέα κρίση οσφυαλγίας ήταν μεγαλύτερη μεταξύ εκείνων που είχαν αρκετά ψηλό στρες και σκόραραν ψηλά στο ερωτηματολόγιο για την ψυχολογική δυσφορία (Spine [PhilaPa 1976], 1995; 20: 2731-7). Οι ψυχολογικοί παράγοντες είναι υπεύθυνοι επίσης για τη μετάβαση από την οξεία στη χρόνια οσφυαλγία (Spine [Phila Pa 1976], 2002; 27: E109–20).

Διορθώστε τη στάση του σώματός σας. Το πολύωρο κάθισμα δημιουργεί ανισορροπίες στο μυοσκελετικό σύστημα που μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο πόνου και τραυματισμού. Σύμφωνα με μια μελέτη, οι εργαζόμενοι που κάθονται για περισσότερο από μισή ημέρα σε άβολες στάσεις σώματος είναι πολύ πιο πιθανό να υποφέρουν από οσφυαλγία (EurSpineJ, 2007; 16: 283-98).

Προσέξτε τον τρόπο που σηκώνετε αντικείμενα. Η κακή τεχνική ανύψωσης μπορεί επίσης να είναι αιτία πόνου στην πλάτη. Θα πρέπει πάντα να ωθείτε, αντί να τραβάτε όταν χρειάζεται να μετακινήσετε βαριά αντικείμενα και, αν έχετε να σηκώσετε κάποιο βαρύ αντικείμενο, αφήστε τα πόδια σας να κάνουν όλη τη δουλειά κρατώντας το φορτίο κοντά στο σώμα σας και διατηρώντας την πλάτη σας ίσια κάμπτοντας μόνο τα γόνατα. Πάνω απ’ όλα, αποφύγετε την ανύψωση και τη συστροφή ταυτόχρονα.

Θεραπεύστε τους πόνους της πλάτης κατά την παιδική ηλικία. Η μη ειδική οσφυαλγία είναι ένα σοβαρό πρόβλημα μεταξύ παιδιών και εφήβων. Πράγματι, μία σχετικών δημοσιευμένων μελετών δείχνουν ότι τα ποσοστά είναι σχεδόν τόσο υψηλά όσο και στους ενήλικες (Ugeskr Laeger, 2002; 164: 755-8). Υπάρχουν, επίσης, σαφείς συνδέσεις μεταξύ της παιδικής ή εφηβικής οσφυαλγίας και της οσφυαλγίας που εξελίσσεται αργότερα στην ενήλικη ζωή. (Arch Pediatr Adolesc Med, 2009; 163: 65-71). Είναι ζωτικής σημασίας, επομένως, να αντιμετωπιστεί νωρίτερα παρά αργότερα.

Οι πιθανές αιτίες της οσφυαλγίας στην παιδική ηλικία περιλαμβάνουν εντατικές αθλητικές δραστηριότητες και μεταφορά πολύ βαριάς τσάντας, καθώς και όλους τους παράγοντες που αναφέρονται παραπάνω (RevChirOrthopReparatriceApparMot, 2004; 90: 207-14).

Αφάρμακη αντιμετώπιση της οσφυαλγίας

Άσκηση. Πολλοί πάσχοντες από πόνους στην μέση μπορεί να μπουν στον πειρασμό να αποφύγουν την άσκηση, αλλά τα στοιχεία δείχνουν ότι η σωματική δραστηριότητα θα μπορούσε να αποτελέσει το καλύτερο φάρμακο. Μια ανασκόπηση διαφόρων μελετών κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η άσκηση μπορεί να μειώσει τον πόνο και να βελτιώσει τη φυσική κατάσταση σε χρόνια ή υποτροπιάζουσα οσφυαλγία (JointBoneSpine, 2008; 75: 533-9). Η πιο αποτελεσματική μέθοδος φαίνεται να είναι ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα άσκησης που περιλαμβάνει διατάσεις και ενδυνάμωση, και είναι εν μέρει υπό την επίβλεψη. Η ομαδική άσκηση μπορεί επίσης να βοηθήσει, ειδικά αν εστιάζει τόσο στο μυαλό όσο και στο σώμα.

Γιόγκα. Μια διετής μελέτη έδειξε ότι η άσκηση γιόγκα δύο φορές την εβδομάδα κατάφερε να βελτιώσει τη λειτουργική ανικανότητα, την ένταση του πόνου και την κατάθλιψη σε ενήλικες με χρόνια οσφυαλγία. Επίσης βοήθησε στη μείωση της χρήσης αναλγητικών φαρμάκων (Spine [PhilaPa 1976], 2009; 34: 2066-76).

Μέθοδος Πιλάτες. Όλο και περισσότεροι χρησιμοποιούν αυτή τη μέθοδο άσκησης για τη θεραπεία της χρόνιας οσφυαλγίας, καθώς μπορεί να είναι αποτελεσματική για τη μείωση του πόνου και τη βελτίωση της γενικής φυσικής λειτουργίας (JBodywMovTher, 2008; 12: 364-70).

Τσι κουνγκ. Η κύρια στάση που χρησιμοποιείται σε αυτή τη μορφή άσκησης είναι παρόμοια με τη στάση που συνιστάται από τους επαγγελματίες υγείας που ασχολούνται με τον πόνο στη μέση (Wien Med Wochenschr, 2004; 154: 564-7). Σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε με ασθενείς με χρόνιο πόνο που έκαναν χρήση φαρμάκων, όσοι συμμετείχαν σε εβδομαδιαίες συνεδρίες τσι κουνγκ για μισή ώρα ένιωθαν μεγαλύτερη ανακούφιση (Am J Chin Med, 2010; 38: 695-703).

Βελονισμός. Σε μια αξιολόγηση 15 ελεγχόμενων μελετών στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο βελονισμός αποδείχθηκε αποτελεσματικότερος από τη συνήθη αγωγή για τη θεραπεία της χρόνιας οσφυαλγίας, πράγμα που δικαιολογεί την αναγνώρισή του από το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας και Κλινικής Αριστείας (NICE) ως θεραπευτική επιλογή για προβλήματα μέσης (Ann R Coll Surg Engl, 2010; 92: 595 – 8).

Μασάζ. Διάφορες μελέτες στην ιατρική βιβλιογραφία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το θεραπευτικό μασάζ όταν συνδυάζεται με άσκηση είναι χρήσιμο κατά της χρόνιας οσφυαλγίας. Σε μια μελέτη, τα οφέλη του μασάζ ήταν ακόμα εμφανή 9-10 μήνες μετά το τέλος της θεραπείας (Spine [PhilaPa 1976], 2009; 34: 1669-84).

Τεχνική Αλεξάντερ. Αυτή η τεχνική δίνει βάση στην αυτο-αντίληψη της κίνησης του σώματος και έχει αποδειχθεί πιο αποτελεσματική από ό, τι η συμβατική φροντίδα ή το μασάζ για χρόνιο ή υποτροπιάζοντα πόνο στη μέση.

Χειρισμοί της σπονδυλικής στήλης

Οι χειρισμοί της σπονδυλικής στήλης που εκτελούνται κυρίως από χειροπράκτες και οστεοπαθητικούς, αποτελούν μία πολύ αποτελεσματική θεραπεία της χρόνιας οσφυαλγίας. Μελέτες έδειξαν ότι οι τεχνικές αυτές παρέχουν καλύτερες βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες λειτουργικές βελτιώσεις, και μεγαλύτερη ανακούφιση από τον πόνο, από ό,τι η συμβατική φυσιοθεραπεία (Clin Rehabil, 2010; 24: 26-36).

Βιοανάδραση. Αυτή η τεχνική νου-σώματος αποδείχθηκε πιο αποτελεσματική από ό, τι η συμπεριφορική θεραπεία ή η συμβατική ιατρική θεραπεία για τους πάσχοντες από χρόνιο πόνο στη μέση. Οι ερευνητές ανέφεραν επίσης ότι η βιοανάδραση ήταν η μόνη μέθοδος που μείωνε σημαντικά τον πόνο κατά τη διάρκεια της διετούς παρακολούθησης (JConsultClinPsychol, 1993; 61: 653-8).

Συμπληρώματα διατροφής

Επιπρόσθετα σε μία ισορροπημένη διατροφή, δοκιμάστε τα ακόλουθα συμπληρώματα που φαίνεται ότι βοηθούν στην αντιμετώπιση των πόνων της μέσης:

Βιταμίνη D. Θα μπορούσε να αποτελεί το κλειδί για τη θεραπεία των χρόνιων προβλημάτων της μέσης αν διαπιστωθεί ότι έχετε έλλειψη. Σε 360 ασθενείς με χρόνια οσφυαλγία, η βιταμίνη D μείωσε τα συμπτώματα σχεδόν σε όλους εκείνους με τα χαμηλότερα επίπεδα βιταμίνης D (Spine [PhilaPa 1976], 2003; 28: 177-9). Αν και ηλιοφάνεια είναι καλύτερη πηγή μας αυτής της βιταμίνης, οι περισσότεροι από εμάς δεν παίρνουν αρκετή αυτόν τον τρόπο. Γενικά προτείνεται η λήψη 2000IU/ημέρα βιταμίνης D3 (χοληκαλσιφερόλη). Αλλά να είστε υπομονετικοί, καθώς μπορεί να χρειαστεί έως και εννέα μήνες για να δείτε τα μέγιστα αποτελέσματα.

Σύμπλεγμα βιταμινών Β. Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β μπορούν επίσης να βοηθήσουν. Σε έρευνα, ο συνδυασμός των βιταμινών Β1, Β6 και Β12, δύο φορές την ημέρα σε ποσότητες 50mg, 5mg και 1mg αντίστοιχα, μαζί με το δημοφιλές μη-στεροειδές αντιφλεγμονώδες φάρμακο δικλοφενάκη (50mg δύο φορές ημερησίως) είχε καλύτερα αποτελέσματα στην ανακούφιση του πόνου σε σχέση με το φάρμακο μόνο του (CurrMedResOpin, 2009; 25: 2589-99).

Τα πρωτεολυτικά ένζυμα όπως η θρυψίνη και η σεραπεπτάση, μπορούν να βοηθήσουν, χάρη στις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές τους (IndianJPharmSci, 2008; 70: 114 – 7).

 

Βότανα

Καψαϊκίνη. Η καψαϊκίνη, που βρίσκεται σε όλες τις καυτερές πιπεριές, μπορεί να διευκολύνει πολλούς τύπους χρόνιου πόνου, όταν εφαρμόζεται τακτικά στο δέρμα. Σε μελέτη έχει αποδειχθεί σημαντικά καλύτερη από το εικονικό φάρμακο σε ασθενείς με χρόνιο πόνο στη μέση (Arzneimittelforschung, 2001; 51: 896-903).

Αρπαγόφυτο. Το αρπαγόφυτο (Harpagophytum procumbens) είναι εξίσου αποτελεσματικό με ένα παυσίπονο όταν η ημερήσια δόση παρέχει τουλάχιστον 50mg του δραστικού συστατικού harpagoside. Βοηθά στην καταπολέμηση του πόνου και της φλεγμονής (Spine [PhilaPa 1976], 2007; 32: 82-92).

Φλοιός λευκής ιτιάς. Ο φλοιός της λευκής ιτιάς (Salix alba) σχετίζεται χημικά με την ασπιρίνη και φαίνεται να προσφέρει βραχυπρόθεσμη ανακούφιση της οσφυαλγίας σε ημερήσιες δόσεις των 120mg ή 240mg τυποποιημένης σαλικίνης, η οποία λειτουργεί σαν αντιφλεγμονώδες (Spine [PhilaPa 1976], 2007; 32: 82-92).

Γράφει ο Γουΐλιαμ Τάιλερ

Διαβάστηκε 198 φορές